maandag 15 december 2008

Activiteitenschema van stoplicht maken

dit activiteiten schema heb ik uit gevoerd in het begin van mijn stage:

Activiteit: stoplicht maken
Doelgroep:
0 tot 4

Voorbereiding
1.Doelgroep: beginsituatie
ik ga met 2 kinderen van drie jaar oud een werk je maken.

2. Doelstelling voor de groep:
-hun bekent maken met het thema verkeer
-kleuren kennen
-fijne motoriek verbeteren

3. Doelstelling voor jezelf als begeleider:
- de kinderen complimentjes geven
- goed uitleggen wat de bedoeling is

4. Tijdsplanning – tijdstip – ruimte:
10 minuten voorbereiding en uitleg
20 minuten uitvoering
10 minuten opruimen en afsluiting

5. Benodigdheden:
-kleurplaat van stoplicht
- verf rood, groen en zwart

Planning
6. Inleiding:
we gaan vandaag stoplichten schilderen hier bij moet er een
rondje rood en het andere groen worden geverfd.

7. Uitleg:
eerst gaan we het eerste licht groen verven. En daarna het rode
licht en op de paal komt de kleur zwart.

8. Variaties:
-verkeersborden maken.
-je kunt het wc rolletje beplakken met zwart papier en de
lampen uit laten prikken en daar vloeipapier achter te doen.

9. Aanwijzingen:
-de kinderen de kleuren niet laten mengen.
-complimenten geven als het klaar is.

10. afsluiting van de activiteit / terugkoppelingsvragen:
- weten jullie wat je moet doen als het stoplicht op rood staat?
- en wat als het op groen staat?
- wat vind je nog meer op straat?

Ik heb het uiteindelijk met 2 kinderen gedaan zij vonden heel leuk en ze wisten ook wat ze moesten doen als het stoplicht op rood staat, maar ook als het op groen staat.
Mijn begeleidster zei dat ik mijn voorbereiding beter moest doen omdat ik niet alles voor de tijd klaar hadt. verder vond ze het wel een leuke opdracht en dat ik het leuk hadt gedaan.

Geen opmerkingen: