maandag 15 december 2008

steeds weer het zelfde leerdoel!

Ik heb best wel een probleem met initiatief te nemen.
Dit heb ik ook elke keer weer als leerdoel voor me zelf.
Mijn begeleidster vind ook dat ik dit moet doen en niet bang moet zijn om iets verkeerd te doen.
het punt is juist dat ik me daar dus wel druk om maak, hier zit een lange geschiedenis achter die begon op de bassisschool. Ik vond mezelf altijd dom, omdat ik niet goed kon lezen als anderen en ook problemen had met klok kijken, hoofdrekenen en nog meer dingen. Ik ben ook nooit AVI uit gekomen. Ik had door al die dingen weinig zelfvetrouwen en ik wilde nooit naar school. in groep acht werd pas duidelijk waarom ik zo ver achter met die dingen liep, ik had Dyslexie. het komt in mijn familie meer voor, maar de school vond dat er daarom geen testen nodig waren. ik ben op de bassisschool niet geholpen met mijn dyslexie, dit gebeurde pas op de in de eerste en de tweede. Maar de dyslexie is niet de enige reden waarom ik moeilijk initiatief druf te nemen, ik ben op de basisschool en op de middelbare school gepest waardoor mijn zelfvertrouwen nog meer omlaag ging. Dit is zeker 4 jaar door gegaan.

Eerst vond ik het dus heel moeilijk om initiatief te nemen op stage. Maar nu heb ik er minder moeite mee omdat ik niet meer bang ben dat ik iets fout doe want van je fouten kun je leren.

Geen opmerkingen: